snowboard!!

Det bästa med att ha ett jobb där man jobbar på lördagar är att man får ledigt vissa veckodagar. Denna veckan är jag ledig både måndag och tisdag! Istället för att shoppa, träna eller sova så passade jag på att åka snowboard! Jag gick till Lina tidigt igår för att låna all utrustning och bräda. Tog mej ensam bort mot dom vita bergen i utkanten av Oslo. Då jag inset att jag hoppat av på fel bushållplats började jag lite förtvivlat gå mot vilket jag hoppades skulle vara rätt riktning. Lite ensam och lite borttappad stannade en bil på vägen och frågade om jag ville ha åka med bort till tryvann. Desperat av att komma fram till de vita backarna hoppade jag in i bilen. Det var en riktikt trevlig snubbe från Belgien. Han släppte av mej där man köpte liftkort och sa glatt ”ses i backen”, (på engelska). Nervositeten kom! Haha det var ju trots allt ett tag sedan man satt fast spänd på en bräda. Men efter några svängar insåg jag lättad att det satt kvar i mej. Som jag slet för att lära mej att åka snoboard! Men det var värt det. Det finns inte mycket som slår en blå himmel, ett snötäcktberg och en massa snygga liftvakter! Min nya vän från Belgien dök upp nere vid liften och vi bestämde oss för att slå följe ett tag. Min första tanke var väl att vi har nog inte så mycket att prata om men där hade jag fel. På min något osäkra engelska diskuterade vi lite allt möjligt i sittliften upp. Han verkade vara en typ som sett mycket av värden och gav mej bara änu mer inspiration till att resa!

 

Efter några timmar i backen och en kopp te lämnade min nya vän från Belgien mej för att hämta upp sin dotter på barnehage och jag tog mej ensam upp och ner för backarna. Kylan blev allt mer påtaglig men jag ville inte ge upp, jag hade trots allt betalat för hela dagen! Varje gång jag satt i liften tänkte jag nej nu står jag inte ut mer med denna kylan så jag tar ett åk till sen ger jag mej. Det blev några turer upp och ner men en filt och varm nyponsoppa hemma på Markveien lät som ett lockande alernativ så jag tog av mej brädan, bytte skor och gick för att hitta busshållsplatsen jag missade då jag skulle hoppa av. Ännu en gång missade jag den. När jag väl fick syn på hållåplatsen där jag gått av tidigare på dagen såg jag bussen åka. Men det var bara 10 min tills nästa gick. Vyn på vägen ner mot Oslo var helt fantastisk och tanken slog mej,  i think i love this city!

Idag är det tisdag och jag är väldigt trött efter gårdagens aktivitet men nu börjar klockan bli mitt på dagen så jag kan inte bara ligga inne i soffan. Även om det känns om ett välgigt lockande alternativ.

Ikväll ska vi baka scones men innan dess måste jag ut och leta upp en ny gitarrstämmare!

Vi snakkes:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0