Löshår, efterfest, pepparkakor och glögg.

Helgen har varit kjempe greit! När jag slutade kl 14.00 i fredags och visste att jag var ledig hela helgen fick jag en sådan härlig fredags känsla. På kvällen var vi på bio, den sista Stieg Larsson filmen. Den var skit bra! Det var himla längesen jag var på bio så det var riktigt kul. Skönt att ha en alkoholfri fredag. Efter bion hade jag och Nina uppesittarkväll, blev mest att vi låg i soffan och pratade och käkade natt macka för att bli piggare, blev även ett avsnitt av ”bonde söker fru” då vi båda levde oss in i kärlekens värld! Hehe singlar som vi är njöt vi av att se lyckliga par åka på kärlekssemester! När klockan närmade sej halv 4 ville ögonlocken inget annat än att stängas så vi gick motvilligt och la oss. På lördagen blev det en runda i byn och lite julklappsshopping. Vi sa att vi skulle köpa varsin julklapp till hemmet för 100 kr så jag och Nina la ihop våra slantar och slog på stort! Det blev ett spel från designtorget, liknande sanning eller konsekvens och en kylskåpsmagnet med det fina budskapet: ”Sex är det finaste som finns mellan tre människor” . Av allt som finns att köpa i Oslo visade det sej idag att Fanny och Sarah hade köpt exakt samma sak (spelet)! Sjukt komiskt! Jag köpte även en julklapp till mej själv i form av lite löshår. Eller det var faktiskt inte så lite och inte så billigt heller för den delen. Men jag tyckte att jag var värd en julklapp. Frusna som istappar småsprang vi sista biten hem där det väntade sconebak. Hemma möttes vi av en trevlig överraskning i form av tre karlar, Jonas, John och Kopp. Det blev scones och te för hela slanten. Nu när jag ser tillbaka på helgen så har det verkligen varit en sådan helg som man inte vill ska ta slut.

 

Lördagskvällen avslutades med lite hemmafester. Förfest: Jonas, Inflyttningsfest: Karin, Efterfest: Danne. Haha jag kom hem klockan två på dagen idag! Vi satt nog uppe till kl 9 på morgonen. På vägen hem gick jag om Kiwi, som har söndagsöppet nu innan jul, och handlade frukost. När jag kom hem sackade vi igenom kvällen och jag uppdaterade alla om efterfesten. Haha fick ett förlag om att åla till Spanien nu den 26 till den 4. Träffade en kille ska dit och spela fotboll så jag skulle få flygbiljett och gratis boende, haha! Hade ju varit galet kul att följa med nån man inte känner till Spanien. Men realist som jag är och med en mamma som nog inte hade släppt iväg mej tackade jag nej till erbjudandet…

 

Här hemma har vi haft lite julafton med glögg, pepparkakor och paket. Jag har även hållit en liten gitarr kurs för Nina som med är as sugen på att lära sej spela gitarr. Hon sa till och med att hon vill köpa en. Då kan vi klinga ihop här hemma!

 

Här kommer en bild på resultatet av min julklapp till mej själv!


Kommentarer
Postat av: Deli de Anders

Mera mera mera

2009-12-21 @ 00:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0